2015. szeptember 11., péntek

Káromkodásból


Végül a homlokomtól az államig gyűrődtek a ráncok,
seperjük le őket együtt,
ajánlják a lehetetlent pár áldott barátok.
Mégsem visz el az ősz, még ő sem,
mint azt a sok szerencsést,
aki elkönnyebbülhet a lombokkal,
s feloldódhat az érkező fehérben;
számot adni egyedül megy az ember,
mert máshogy nem mehet,
és addig egyedül kénytelen elrendezni,
amit nem lehet.
A megannyi kimondhatót és kimondhatatlant.
És főleg a Szépet.
Egy tornácon ülök most,
és a szeptember, akár ha seregszemlét tartana,
úgy gyűjti kékes árnyalatait mögém fellegeinek.
Vajon meddig bírja a harcot a Nap?
Vajon van-e értelmes küzdelem?
Ha az üvegre nézek, vállam felett kecses ládákban
egy rózsaszín virág tündökli utolsó napjait.
 Hiába minden fenyegetés, csak őrá figyelek.
És így fürkészik pár áldott barátaim a kezem,
ahová, mint jó földbe, ha virágmagvakat
ültettem, hogy nőtt e sok dudva.
És némelyik: jobban lát magamnál,
- ezt magyarázza, rimánkodja nekem,
hogy van egy piciny virág a rőt dudvák alatt,
és hogy higgyek neki az Isten szerelmére.
Az meg ki?,
nézek rá némán, kérdőn,
s imádkozzon valaki más most,
hogy e pár áldott addig öleljen,
míg csak eszembe nem jutok: én.
Magam.
Mert most, hogy elhagytak,
és a lelkem roskadozva viszem:
nincs már saját szavam.
Csak a jelzőtlen némaság.
Végül a föld,
mely meggyűrődik alattam,
amint megállok.
És én állok kifeszített fényben,
s a csepp, mely eret rajzolván kezemre
útnak indít a végtelenbe,
hullani készül éppen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése