2015. szeptember 29., kedd

Káromkodásból, 1.

Mint az a tizenéves lány,
aki addig zsarolja a szüleit egy új telefonért,
amíg meg nem kapja.
És hogy semmi más nem érdekli őt,
amíg az meg nincs.
A szerelemről írok, igen.
Mert ez a lány szeretni is így fog.
Ez a kor kapitalista, 
ezért hát kapitalista szerelmet hoz fiainak.
Gúnnyal írom ezt.
Le kell cserélni, el kell dobni, lejárt, elkopott, 
van új, jobb, az kell, csak az.
Ez az állandó változások kora,
és legalább egy teljes generáció beszopta
a cumit, hogy akkor vagy önmagad
és szabad, ha elengedsz, továbbmész, váltasz.
Nicsak, milyen álruhában s milyen orozva
ül egy korszak trónjára a magány!
Úgy hullik szemünkre
a szent önmegvalósítás fátyla,
hogy kitakar mindent, ami egyedül fontos lenne,
betakarja testünket,
s mi bizony egyedül vagyunk alatta.
A kor, amely erre ezt modja:
íme, ez a szabadság, szemközt áll velem,
s én azt mondom: ez a magány.
És nézd, milyen keserű vagyok efelett.
Milyen sértett e korban,
aki hűségről, s alázatról álmodik.
Én tudom, hogy az erős férfi
a vonzó, az oltalmazó, a céltudatos,
és elmondhatom, ilyen is voltam,
ilyen is lennék, ha szeretnél.
Mert ez nem én vagyok.
Akkor vagyok én, az vagyok én,
ha szeretsz.
A szeretetedtől vagyok önmagam.
Különben senki ne mondja, 
hogy ez nem egy vers,
annak írtam, tehát az.
Ha valaki azt mondhatja egy pipára,
hogy az nem egy pipa,
akkor különösen is vers ez a szöveg,
mert annak írtam meg.
Minden rímét és ritmusát, 
mindent, ami fényes líra benne,
a hiányod szülte.
Ez egy színeit és illatait vesztett világ.
Az érzékszerveim ott maradtak,
hozzád nőttek, és semmit nem érzek kívüled.
Meg hogy neme sincs az embereknek körülöttem.
És hogy amiért nem szeretsz, 
én már gyűlölöm magam.
Mert az az időszak van, 
amikor még gyakoribbak
a gyenge napjaim az erőseknél,
és ilyenkor rossz vagyok magamhoz,
és gyűlölöm a világot, 
amelyben megvontad magad tőlem.
Ilyenkor olyan vagyok, úgy képzelem el,
mint gyerekkoromban:
hogy a lelket meg lehet fogni,
hiszen ott van benne a szívben.
Csak le kell nyúzni a bőrt,
széttépni a húst,
eltörni a bordacsontokat,
és felvágni a szívet.
Megmutathatom.
Ilyenkor olyan verseket írok, mint ez is itt.
Nézd, én tudom, 
hogy a harminc éves síró férfi korszakidegen,
de mit kezdjek vele.
Ilyenkor Attila, aki azt írja, nagyon fáj,
az ikertestvérem.
Milyen közelinek tűnik most ide az állomás.
Már tudok egy utat, hogyan lehet rosszá az ember.
Szeretetlenül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése