2011. május 10., kedd

Nagyszüreten 200 virágaimnak kertjében


zene hozzá: http://www.youtube.com/watch?v=0HtPLqOrj8Y

___________________________________________________________________


One step closer. One step always closer...

Ez a kétszázadik bejegyzésem.
Széttárt lábakkal kínálja magát a számadás.

Vállalom összes mosolyomat, különösen az őszintétleneket, melyek az Istent mutatják, és vállalom minden törött könnyemet, melyek az Istent kutatják. Bizonytalanságaimat, kétségeimet, melyek úgy fakadtak itt ki, mint sebből a véres genny, épp akkora bizonyossággal vállalom, mint amekkora kétségekkel tükörszilánkokként itt megcsillanó bizonyosságaimat vállalom.

Vállalom hitetlenségemet, amely hitem szerint - és az én hitem törvény e tájon - a legbiztosabb hit alapja. Vállalom rögeszmém, hogy a gyenge embernél erősebb nincsen, és vallom első parancsomat: az akarat a jóra az maga a jó.

Vállalom ellenségeimet, akiktől csak az én érdekemben nem védtél meg, Uram, amikor a szemeim közé nevették csalárdságukat, és vállalom barátaimat, akik őszintén köptek a szemeim közé, amikor megérdemeltem.

Vállalom kurváimat, akik mellüket ideadták volna, de kerülték a szemem, és vállalom a legvalóságosabb egy nőt, aki csak azért nem létezik, mert nem vagyok vele.

Vállalom, hogy Ádám, Péter, Júdás és nem utolsó sorban az a Tamás vagyok, akiről gusztustalanul elfelejtik, hogy hitetlenségében a legbiztosabb hit ajándékát kapta.

Vállalom, hogy mindez nyelvi játék, és soha nem fogja megértetni veled, ki vagyok, és mit akarok mondani, s vállalom, hogy mindennek józan tudatában nem akarok leállni annak megértetésével, ki vagyok, és mit akarok mondani.

Én sem tudom a napot és az órát, de bármikor jöjjön, tiszta szívvel megyek.
Vállalom az Isten-várást, s hogy netán bele kell halnom érkezésébe.

Addig is várok, mint fűszerét, tavaszi záport a föld,
mint fölolvadását Montblanc csúcsán a jég,
mint egy Ady a Sion-hegy alatt,
mint varjú a száraz jegenyén,
vagy bármilyen meddő, istenverte költői képben kifejezhetetlenül
várok én,
én, én, én,
s magam vagyok a föld kerekén.

One step closer. One step always closer...
It's always one step too far.

1 megjegyzés: