2009. november 24., kedd

Sajátképp. Mására.


Egy elhibázott sor vagyok, egy pár téves szó csupán. Didergő kézfej billentyűre szórt véletlen-mély beidegződése.
Úgy csapnak át rajtam üres, sekély emberek tekintetei, akárcsak az enyém rajtuk.
Kafka egyszer valami ilyesmit írt: Olyan egyedül vagyok, mint Franz Kafka.
Hát én még úgy se. Velem még Kafka sincs itt.
k.-t éppen megtalálkozom néha, de arra sem vennék mérget, hogy az egyáltalán pozitív.
....ma egy cirkuszban jártam. Felvételin. Rám kerülvén azt kérdezték, és Ön? Ön mit tud? Mondtam: egyedül lenni. /Ohh, kérem ez ideális bohócadottság. És nevetni? / Az megy, leginkább az megy. / Sírni? / ... / SÍRNI?? / ... hát persze, hogyne tudnék, de ugye elég a színpadon... hát ez egy mutatvány lényege, nem... elvégre...
http://www.youtube.com/watch?v=nZtFyPXGkeA
Ezen sírok cirkuszi mutatványképpen. Keringő. Háromnegyedes. Film van hozzá Nemhálivúdból.
Valakiről szól. Nem tudja feldolgozni a hibáját. És ebbe nem tud bele se halni. Szánalmas. Olyan szánalmas, mint Valaki.
Valakiről szól. Rólam talán. Vagy esetleg Rólad. (Ha így volna, kérlek, hívj fel, nyugtass meg, hogy nem rólam szól! Fontos!!)
... Hogy kérdi, Uram? / Azt kérdeztem, tudja-e, milyen az egyedüllét? / Jaj, hát hogyne tudnám?! Az pont olyan, hogy nincs kinek elmondani... Az pont olyan, hogy még azt is, aki a magányról faggat, még azt is nekem kell kitalálni. Mint most Önt......
...8-as buszon ülök. Ha ez fel tudna nekem úgy borulni, hogy az orrán állna meg, akkor a 8-asból végtelen lenne. Állna a busz, mint egy torony, és kilőné az utasokat az égbe, fel, egyenesen a Mennyországba, oda, ahol a Jézuska lakik. "Üdvözöljük a végtelen buszon! VÉGállomás a végtelen!"...
"De! Hát dehogyis nem! Éppen ez egy mutatvány lényege! Uram, Ön kétségkívül egy született bohóc"
... szóval ülök a 8-as buszon. Nézek ki, végig az emberek sokaságán, akiket egy esőverte üveglap választ el tőlem, és azon kapom magam, hogy elmondok egy imát. Egy imát, amit akkor alkottam meg, de ami ősibb nálam, annyira sajátom, hogy talán meg is előz. Térben, időben. Belefoglalom az istenKÉPEMet.
"Az én Istenem nyugalmat,
nyugalmat ad nekem,
tiszta tükröt tart elém,
melyben megtekinthetem..."

Egy Istenarc van eltemetve bennem,
segítsetek, hogy megnevessem!
Egy Istenarc van eltemetve bennem.
segítsetek, hogy meg ne vessem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése