2012. szeptember 20., csütörtök

Őszelői fővárigmus (Figyelem! 18 éven felülieknek csak kiskorú felügyelete mellett ajánlott!)

Vizes villamos halad,
Gyalog mész tovább magad!
Olajfoltba' víz a lábnyom, 
Szél kering a Széll Kálmánon,
Kopott zebra tovább kopik,
Csövesek a csikket köpik.

Vizes villamos halad,
Gyalog mész tovább magad!
Hová lett a vak fényesség,
Napkoronával ékesség?
Akár ránk borított fazék
Szürkés színűn szűk az ég.

Vizes villamos halad,
Gyalog mész tovább magad!
Szeptembernek szele sziszeg,
Ezt az érzést versbe vigyed,
Hunyadi az Operában,
Szedd a lábad szaporábban!

Vizes villamos halad,
Gyalog mész tovább magad!
Szopránban sziszeg a szellő,
Legjobb áron most a szőlő!
Emelték a banán árát,
Hajléktalan húzza lábát.

Vizes villamos halad,
Gyalog mész tovább magad!
Jól nevelt vidéki gyerek,
Álcába' városi leszek,
Bambán bámuló emberek
Sora között átmegyek.

Vizes villamos halad,
Gyalog mész tovább magad!
Parkon át az utam most visz,
Amit a szemét táncol: tviszt.
Fújja a szél, lengeti
Éhes varnyú kergeti.

Visz a ritmus, rím halad,
Vele mész tovább magad!
Rejtem, rejtem, hej regö
Hangom krákogós, kerregő.
E nyákos, őszi reggelen,
Fővárosunkat verselem.
Csapzott csókák közt csattogok,
Bimetrikus kölyök vagyok. 
Vidéki srác vagy urbánus?
Nemzeti zsákbamacska árus?
Mindegy nekem! EMBER legyen,
Mind a kettőt szeretem!

1 megjegyzés: